Optimizarea experientei clientilor cu ajutorul solutiilor CRM


Sa livrezi constant servicii care sa ii multumeasca complet pe clientii tai pe durata intregului proces de vanzare si sa ii mentina loiali este un deziderat al oricarei companii. Cu toate acestea, obiectivul mentionat este adesea o provocare si de multe ori chiar nerealist atunci cand datele de vanzari, marketing sau service ale companiei sunt in mai multe sisteme inchise care nu comunica intre ele.

O solutie CRM are capacitatea de a oferi o privire de ansamblu la 3600 asupra interactiunilor cu clientii si lead-urilor, aducand beneficii majore:
• la nivelul activitatilor de vanzari si marketing prin monitorizarea si structurarea datelor si proceselor
• in ceea ce priveste productivitatea angajatilor prin automatizarea activitatilor
• in interactiunea cu clientii – prin cresterea calitatii raspunsurilor la solicitarile acestora si reducerea timpului de raspuns

In acest articol intentionam sa iti detaliem impactul datelor centralizate in platforma CRM asupra calitatii interactiunii pe care o poti oferi partenerilor tai.

Poti fi aproape de partenerii tai

Una dintre functiile esentiale ale solutiilor CRM este de a oferi utilizatorilor posibilitatea sa programeze apeluri de follow-up sau sa transmita e-mailuri targetate pe un anumit segment de clienti. Spre exemplu toti clientii activi – fie ei B2B, B2C sau B2B2C – pot fi informati de actualizarea listei de preturi, doar managerii anumitor departmente pot primi o oferta speciala de interes, sau doar persoanele de contact care au achizitionat un anumit produs pot fi invitate la un eveniment de lansare al unui produs complementar.

Prin desfasurarea activitatilor de e-mail marketing dintr-o platforma CRM, puteti duce personalizarea continutului la un alt nivel combinand comportamentul clientilor cu datele demografice pentru a targeta mai eficient audienta si a maximiza rezultatele campaniei de mailing.

Urmarind interactiunile pe care le ai cu clientii tai intr-un singur loc (apeluri, accesare linkuri din e-mail, completari de formulare), solutia ta de CRM te poate ajuta sa intelegi cum sa interactionezi mai mult si mai bine cu acestia. Astfel, poti aprecia corect trendurile de crestere sau scadere in vanzari si interveni rapid acolo unde este cazul si poti eficientiza ROI-ul campaniilor de marketing.

De asemenea, inteligenta integrata a solutiei CRM monitorizeaza actiunile si comunicarile zilnice si transmite recomandari, spre exemplu sa abordati pentru reactivare un client inactiv intr-o perioada de timp.

Portal securizat pus la dispozitia partenerilor tai

Prin intermediul unui portal web integrat in platforma CRM clientii dvs. pot gasi raspunsuri despre produse si servicii, transmite solicitari de asistenta sau isi pot actualiza datele personale.

Cu posibilitati aditionale de a accesa rapoarte si diagrame pe baza datelor extrase din CRM, portalurile pot deveni un nou canal pentru cresterea vanzarilor si retentia clientilor.

Viteza de reactie crescuta la solicitari

In orice mod ar fi inregistrate solicitarile clientilor, este necesar ca echipa ta (din departamentul de vanzari, marketing, customer support sau service) sa le poata raspunde si rezolva rapid problemele folosind un sistem centralizat CRM cu acces rapid asupra:

  • Contului de client – produse utilizate, tipuri de contract sau standarde agreate
  • Incidente anterioare – detaliile situatiilor anterioare asignate clientului pentru stabilirea recurentei
  • Istoricul comunicatiilor – observatii inregistrate in fisa clientului, activitati incheiate, e-mailuri
  • Articole de suport – instructiuni si politici de gestionare a situatiilor comune

Din perspectiva activitatii de vanzari si marketing, captarea lead-urilor in CRM poate fi automatizata in cazul formularelor conectate (formulare de contact din website, formulare de abonare la newsletter sau formulare de acces la descarcarea documentelor). In acest fel evitati introducerea manuala de date si puteti stabili pasi de actiune ulteriori.

Solutia CRM

Rezumat

Numeroase studii in ultimii ani subliniaza ca interactiunea cu clientul este principalul diferentiator in procesul de vanzare, chiar mai important decat produsul sau pretul. La baza optimizarii ei sta o solutie CRM modulara care poate conecta toate datele esentiale de vanzari, marketing, service sau customer support din compania ta pentru a-ti oferi un avantaj in fata concurentei.

Linksoft poate ajuta companii medii si mari sa atinga aceste capacitati prin procese inteligente si tehnologii consacrate, totul in cel mai scurt timp. Programati chiar acum o discutie cu consultantii nostri CRM pentru orice detalii.

CONTACTEAZA-NE!