Pe masura ce pandemia de coronavirus se desfasoara si se extinde, efectele ei asupra pietelor, mediului de afaceri si economiei in general incep sa fie evidente. Dincolo de problemele stringente privind sanatatea si managementul resurselor medicale, interdictiile de circulatie si transport afecteaza felul in care tarile, companiile si indivizii isi gestioneaza resursele, cheltuielile si forta de munca.
In cazul unor situatii cu potential distructiv major, factorul cu cel mai mare impact este interventia umana. Capacitatea de a depasi reactiile automate si etapele predictibile este cea care poate salva vieti in astfel de momente. Abilitatea de a actiona inainte de evolutia evidenta a lucrurilor inclina balanta inspre o evolutie finala pozitiva. Dar constructia unei solutii durabile nu este posibila pe un fundament (comportamentul uman) care moduleaza puternic si e greu controlabil. In schimb, putem folosi tehnologia si instrumentele ei ca sa organizam si eficientizam procesele de luare si implementare decizii si toate etapele preliminare.
La nivel personal, aplicatiile de stiri si mesaje si solutiile de shopping si plata online sunt instrumentele cele mai utilizate. In ceea ce priveste mediul de afaceri, companiile au la indemana o multitudine de platforme, aplicatii si sisteme. Ele pot astfel gestiona munca de la distanta, scaderi de vanzari si stocuri, intarzieri la plata si probleme de angajament a resursei umane. Este insa dificil de sincronizat si urmarit surse multiple de informatii si feedback, mai ales intr-un context social alarmant si schimbator.
Multe organizatii au deja implementate instrumente ca CRM, AI, RPA care pot fi integrate si transformate intr-un ecosistem intr-o mare masura independent. Cu cat este mai tehnologizat mediul, cu atat cresc sansele de a depasi situatia de criza. Accesul la analize amanuntite a unor mari cantitati de informatii poate duce usor la decizii oportune si interventii imediate. In acest fel, angajatii pot munci eficient de la distanta, managerii pot modifica si implementa schimbarile necesare in proiecte iar companiile isi pot gestiona stocuri, lichiditati si materii prime. Pe baza informatiilor primite si analizate in timp real, antreprenorii pot decide care este cea mai buna strategie si scenarii alternative la ea.
In timp de criza, abordarea corecta pare a fi cea a interventiei umane augmentate, bazata pe ajutorul si avantajul strategic pe care tehnologia il poate oferi. Este o varianta ce merita explorata si incurajata, astfel incat sa devina una din solutiile viabile pentru evolutie.