Ce este o soluție CRM, ce beneficii oferă și cum ajută companiile

Ai auzit până acum de CRM, probabil cunoști câteva afaceri care-l utilizează, dar n-ai avut încă destul curaj să-l încerci? Ei bine, pe scurt, un sistem CRM se ocupă cu managementul relațiilor cu clienții, dar nu numai. Vei avea de ales între mai multe variante de soluții și tehnologii, în funcție de specificul activității tale. Până să alegi un soft CRM, haide să aflăm mai multe despre el!

Ce este un CRM?

Există anumite puncte de cotitură în viața unei afaceri, momente în care conducerea începe să se gândească la implementarea unui astfel de soft. De exemplu, atunci când randamentul scade și clienții sunt nemulțumiți. Sau, din contră, conducerea începe să observe cele 5 semne că firma ta este gata pentru digitalizare. Indiferent de motiv, să apelezi la un CRM sau un customer relationship management software este o decizie înțeleaptă.

Așa cum menționam și în introducere, un CRM software are de-a face în principal cu managementul relațiilor cu clienții, dar și cu interacțiunile cu viitori potențiali clienți. Cu ajutorul acestui software vei putea atât să îmbunătățești relația cu clienții actuali, cât și să atragi clienți noi. 

În practică, acest sistem va fi capabil să colecteze și analizeze toate datele despre un anumit client, inclusiv interacțiunile acestuia cu compania ta, adică achizițiile, solicitările, activele, propunerile sale și chiar și plângerile, dacă există. Apoi, cu ajutorul unei interfețe intuitive, angajații tăi vor avea acces la toate aceste informații și vor putea să construiască o bază solidă de relaționare cu acești clienți. Un sistem CRM este doar unul dintre serviciile care te țin în siguranță în timpul crizei. Acum că ai aflat ce înseamnă CRM, haide să vedem cum și mai exact în ce domenii de activitate poate fi folosit! 

Care este scopul unei aplicații CRM?

În cele ce urmează îți vom prezenta câteva arii în care poate fi folosit cu succes acest instrument. Nu ezita să apelezi și alte servicii conexe, precum training sau suport tehnic, pentru a maximiza potențialul acestor servicii. Așadar, ai putea să folosești un sistem CRM pentru:

  • Vânzări.
    Echipele tale vor putea să-și organizeze mai bine bazele de date sau agendele despre clienți și vor putea structura și filtra informația în funcție de nevoi. Aceștia vor putea să creeze noi proceduri de relaționare cu clienții sau vor crea noi strategii de vânzare, bazate exclusiv pe informații relevante. Lead-urile vor fi sortate și prioritizate, garantând astfel un răspuns rapid și competent. În plus, îți va fi și ție mult mai ușor să urmărești activitatea propriu-zisă a echipei de vânzări. Nu în ultimul rând, o astfel de aplicație va ușura procesul de raportare a datelor și te va ajuta să stabilești mult mai ușor direcția în care este necesar să-ți investești resursele;
  • Marketing.
    Angajații tăi vor fi capabili să facă predicții mult mai exacte și mai simple, grație unei imagini mult mai clare asupra contactelor și oportunităților prezente în relația cu fiecare client. În plus, vei avea acces inclusiv la informații despre activitatea clientului pe rețelele sociale, aflând astfel ce conținut preferă. Per total, acest departament va înțelege mai bine atât clienții, cât și piața pe care activezi și astfel vor putea fi produse campanii personalizate;
  • Service și suport clienți.
    Grație sistemului CRM, angajații tăi vor putea monitoriza și filtra mult mai ușor absolut toate conversațiile avute cu clienții, indiferent de canalul care a fost folosit. Astfel nu vei mai pierde din vedere detalii relevante din cauza fluxului enorm de informații. La fiecare solicitare sistemul va putea înregistra note făcute de angajați, putând personaliza interacțiunea pe viitor. În scurt timp vei avea o imagine de ansamblu asupra interacțiunii avute cu fiecare client în parte;
  • Recrutare și monitorizare performanță.
    Un asemenea sistem te poate ajuta și în ceea ce privește operațiunile interne, atât prin simplificarea și accelerarea procesului de recrutare, cât și prin automatizarea procedurilor de management al angajaților. Cu ajutorul unui sistem CRM vei putea să analizezi nevoile de personal din companie, să identifici zonele în care competența poate fi îmbunătățită sau să urmărești gradul de păstrare a personalului.

Care sunt beneficiile unui sistem CRM?

Există mai multe avantaje pe care ți le oferă un sistem CRM. Cele mai importante sunt:

  • Capacitatea de a crește vânzările și business-ul prin păstrarea și fidelizarea clienților existenți, dar și prin obținerea unora noi. Acest lucru va fi posibil deoarece vei avea suficiente informații pentru a putea personaliza oferta de servicii/produse;
  • Posibilitatea de a monitoriza activitățile angajaților. Așa îți vei da seama ce proceduri nu sunt respectate, unde se pierde timp și care aspecte pot fi optimizate sau chiar mai folositor, automatizate;
  • Centralizarea tuturor informațiilor despre clienți și despre piață, de la istoric, până la preferințe și modele preferate de abordare.

Probabil cel mai important aspect al unui CRM este că te va ajuta să-ți crești afacerea prin scalare organică și controlată. Iată cum se va desfășura acest proces.

Învățare continuă

Cu ajutorul informațiilor colectate prin CRM vei descoperi cine sunt clienții tăi și de ce preferă sau nu să apeleze la serviciile tale. Pe termen lung vei fi capabil să anticipezi și să rezolvi proactiv nevoile clienților. Într-un avantaj strategic se poate converti și informația legată de numărul de interacțiuni necesare între un angajat și lead pâna ca acesta să se transforme în client.

Organizare eficientă

Un sistem CRM va permite angajaților tăi să-și planifice mai bine activitățile, dar în același timp și să-și automatizeze diferite procese. Prin urmare, timpul și creativitatea lor va putea fi orientată în alte direcții, crescând în consecință productivitatea, dar și eficiența business-ului.

Optimizarea interacțiunilor

Deși prima dată vei fi tentat să te gândești doar la optimizarea relației cu clienții, adevărul este că un sistem CRM este deosebit de folositor inclusiv pentru promovarea interacțiunilor din interiorul companiei. Un astfel de soft va ușura conlucrarea între oamenii de vânzări, dar va încuraja și colaborarea între aceștia și alte departamente, de exemplu cel de marketing.

Monitorizarea și raportarea activităților

În cadrul oricărei afaceri vine și momentul în care trebuie să tragi linie și să-ți analizezi activitatea. Nu doar agenții de vânzări, responsabilii de relația cu clienții sau agenții de recrutare vor beneficia de sistemul CRM, ci și managerii generali sau supervizorii zonali/regionali. Aceștia vor putea verifica în timp real activitatea și rezultatele tuturor angajaților, descoperind atât eficiența operațiunilor deja efectuate, dar și potențialul existent.

Toate aceste operațiuni vor putea fi realizate doar de către cele mai bune sisteme CRM, cele care îmbină machine learning, robotic process automation și AI. Funcțiile îndeplinite de inteligența artificială sunt doar unul dintre cele 5 moduri în care AI îți face simțită prezența.

Dacă acest articol ți-a trezit interesul și te-a ajutat să visezi la alt mod în care ți-ai putea conduce business, află mai multe despre noi și hai să colaborăm!