Amprenta ecologică a companiilor

Amprenta ecologică este perpetuată de către oameni, produsele consumate și industriile active. Cu cât accelerăm acest proces, cu atât de dificil va fi pentru noi să stopăm încălzirea globală din a ne afecta pământul. Treptat, putem să încetinim sau să contribuim la declinul său drastic. Prin urmare, cum ar trebui să procedeze companiile pentru a participa în această nesfârșită luptă a sustenabilității?

Schimbarea climatică este o problemă care necesită intervenție imediată din partea tuturor sectoarelor din societate, inclusiv din partea companiilor. Efectele schimbării climatice se resimt la nivel global, pornind de la creșterea nivelului mării și schimbarea frecventă a vremii, care conduc spre diminuarea biodiversității și schimbărilor în ecosistem. Este esențial ca noi să luăm măsuri pentru reducerea amprentei ecologice, iar companiile să joace un rol cheie în această inițiativă.

Reducerea amprentei ecologice poate oferi o serie de beneficii pentru companiile care contribuie într-o măsură favorabilă. Acestea pot diminua costurile, crește eficiența și îmbunătățește imaginea publică.

Ce este amprenta ecologică?

Amprenta ecologică este un mecanism de măsurare, o estimare al volumului total de gaze cu efect de seră. Acestea sunt considerate a fi o amenințare pentru pământ, având în vedere că sunt incluse în categoria de gaze cu efect de încălzire. Eliberarea lor în atmosferă poate rezulta în efecte adverse și pot contribui la încălzirea globală.

Unele dintre cele mai amenințătoare gaze sunt metanul, oxidul de azot și alte gaze fluorurate. Un inductor al încălzirii globale sunt marile industrii care emit combustibili fosili și efectuează defrișări. Nu numai asta, dar pământul și soarele nostru emană dioxid de carbon, iar contopirea lor reprezintă un risc pentru temperatura normală a suprafeței pământului.

Cum reușesc oamenii să contribuie la creșterea amprentei ecologice?

În mare parte, multe dintre activitățile noastre zilnice sau un stil de viață greșit, și pe lungă durată, sunt dăunătoare. În mod normal nu am crede că cele mai fundamentale activități pot fi considerate un risc, dar acestea contribuie la creșterea amprentei ecologice.

Transport

Poate lua mai multe forme, transport aerian, terestru sau subteran, cât și mijloacele de transport electrice și multe altele. Cu toate acestea, ele poluează în aceeași măsură dacă sunt folosite excesiv. Ce trebuie să facem?

    • • Să reducem frecvența călătoriilor cu propriul vehicul și să încercăm să ne bazăm pe mersul pe jos, mersul cu bicicleta, utilizarea trenurilor sau a patinelor cu rotine (pe distanțe relativ reduse)
    • • Împarte călătoriile cu mai mulți oameni în același timp, o să reduci emisiile de CO2.
    • • Călătorește mai puțin cu avionul sau alege o companie aeriană care să fie climate-friendly.

Alimentația

    • • Reduce consumul din produse animale
    • • Contribuie la reciclare

Apa potabilă

    • • Păstrează apa de ploaie la dispoziția ta
    • • Nu irosi apa când vine vorba de spălat haine/vase
    • • Când vrei să faci duș/baie, păstrează apa rece pentru udatul de plante

Consumul de energie

  • • Fii atent la temperatura din casă, deoarece orice grad în plus poate crește nivelul de emisii.
  • • Nu lăsa lumina aprinsă dacă nu îți este de niciun folos
  • • Încarcă-ți telefonul numai când este nevoie

Dacă ai observat, chiar și cele mai mici acțiuni din viața noastră zilnică au un efect asupra cantităților de emisii de carbon. Poate că nu vom reuși să oprim definitiv încălzirea globală, dar mica noastră participare ne poate îndrepta spre rezultate semnificative la o scară largă.

Europe fit for 55 package

Aceasta este o problemă globală, iar orice continent devine responabil pentru combatarea creșterii amprentei ecologice. În anul 2021, Uniunea Europeană a înregistrat 2.73 miliarde de tone de emisii de dioxid de carbon care, comparativ cu anul 2020, a avut o creștere cu 6%. În timpul pandemiei, emisiile de carbon au fost reduse cu 22%.

Cu o asemenea rapiditate de creștere, Uniunea Europeană decide să implementeze ”Fit for 55 package” și alte tipuri de strategii de combatere a schimbărilor climatice. Acestea au fost propuse de către Consiliul Uniunii Europene și luate în considerare pentru o potențială implementare de către Comisia UE.

Ce anume presupune ”Europe fit for 55 package?”

Este un set de propuneri al căror obiective se bazează pe revizuirea politicilor Uniunii Europene și recomandarea de inițiative noi, care corespund cu misiunea referitoare la protecția climei. Aceste propuneri au ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în anul 2030.

În infograficul oficial, au atins câteva puncte importante în legătură cu atingerea obiectivelor care includ:

    • • Infrastructura alternativă de combustibil
    • • Eficiența energiei
    • • Energia regenerabilă
    • • Sistemul de tranzacție al Uniunii Europene privind emisiile
    • • Taxarea energiei

Acestea sunt doar câteva din inițiativele pe care doresc să le implementeze împotriva emisiilor de carbon și noi suntem siguri că participarea fiecărui stat, respectând aceste propuneri, vor acționa în sprijinul Uniunii Europene să își atingă obiectivele.

Microsoft Cloud (Rețea) pentru sustenabilitate

Microsoft este omniprezent atunci când sunt aduse în discuție protecția mediului înconjurător și ajutorul pe care-l poate oferi pentru sustenabilitate. Pe rețele de socializare Microsoft promovează ajutorul și implicarea acestora în combatarea schimbării climatice.

Cu timpul, aceștia au introdus rețeaua Microsoft de sustenabilitate, care acționează ca un upgrade în portofoliul Microsoft cuprinzând guvernanță, mediu și capabilități sociale. Această abordare nouă propune să responsabilizeze organizațiile și să le ofere soluții pentru gestionarea amprentei ecologice, astfel să le permită să obțină transparență și insight.

Determinați să aducă o schimbare și să ofere soluții, Microsoft propune:

  • Fuziunea inteligenței de date. Accesul către informațiile corespunzătoare este crucial pentru a gestiona raportarea de sustenabilitate și îmbunătățirea sustenabilității companiei. Aceasta implică colectarea și aranjarea de date, evaluând modul în care compania afectează mediul și monitorizarea dezvoltării către obiectivele de sustenabilitate.
  • Infrastructura IT. Companiile ar trebui să caute metode de înlocuire a instrumentelor actuale, procedurilor și practicilor cu alte alternative sustenabile care, la rândul lor, să beneficieze organizația. Acestea pot reduce nivelul de emisii de carbon implementând tehnologii regenerabile care îmbunătățesc eficiența energiei.
  • Reducerea impactului asupra mediului. Companiile ar trebui să reducă impactul negativ provenit din operațiunile pe care le produc asupra mediului. Modernizarea transportului, creșterea eficienței energiei, schimbarea surselor de energie regenerabilă și reducerea impactului pe care companiile și echipamentele clădirilor îl pot avea asupra mediului pot fi de mare ajutor în acest proces.
  • Crearea unui lanț de valori sustenabil. Companiile ar trebui să depună eforturi mai mari pentru a obține un nivel mai ridicat de transparență și responsabilizare de-a lungul întregului lanț valoric, de la achiziționarea materialelor până la eliminarea produselor. Aceasta include crearea unor produse și servicii sustenabile, care urmăresc îmbunătățirea transparenței în lanțul de aprovizionare și optimizarea logisticii de materiale și a produselor.

Cum vor reduce companiile emisiile de carbon în viitor?

Actualmente, organizațiile devin din ce în ce mai conștiente despre impactul pe care acțiunile pe care le desfășoară asupra mediului, devenind astfel motivul principal pentru care au început să investească în tehnologii avansate și au făcut eforturi uriașe să rezolve problemele ecologice.

Uniunea Europeană, care a stabilit nenumărate inițiative pentru reducerea emisiilor de gaze. Microsoft care a propus rețeaua de sustenabilitate și responsabilizarea celorlalte organizații. Prin urmare, cum vor reuși companiile să ia acțiune cu privire la amprenta lor ecologică?

  • Monitorizarea amprentei de carbon. Companiile ar trebui să aibă un sistem de măsurare a emisiilor de gaz, altfel ar fi dificil să stabilească un plan de acțiune cu privire la un management responsabil ce are în vedere riscurile potențiale al acestor emisii.
  • Investiția în tehnologii și echipament avansate. Servește ca un mijloc de diminuare a amprentei de carbon și reduce generarea ridicată a cantităților de deșeuri.
  • Programe ecologice. Drept organizație, participarea în astfel de programe împotriva poluării sau în programe despre educația ecologică reprezintă începutul unei contribuții de lungă durată asupra mediului înconjurător. Devii un brand cu o influență pozitivă în rândul competiției.
  • Resurse regenerabile. Fiecare companie ar trebui să adopte un sistem de energie regenerabilă, care poate fi folosit în generarea de electricitate, apă și la încălzirea și răcirea spațiilor.

Deoarece ne apropiem de o urgență climatică, LINKSOFT se alătură acestei mișcări de protecție a mediului și ia toate măsurile de siguranță pentru a reduce emisiile de carbon ale companiei. Nu există niciun motiv ca noi, companiile, să maximizăm răspândirea emisiilor de gaze la nivel global.

Indiferent de modalitățile noastre de cooperare, acestea vor fi de lungă durată. Începând cu reciclarea, plantarea de pomi, schimbarea întâlnirilor și a evenimentelor din fizic spre online și mașina la comun, noi începem parcursul și bifăm tot ceea ce este benefic pentru noi ca indivizi, cât și pentru planeta noastră. Dorim să ne implicăm din ce în ce mai mult și așteptăm participarea a cât mai multor companii.