CRM, software-ul esențial pentru afacerea ta | 12 pași pentru o implementare CRM de succes

În aproximativ 90% dintre toate companiile cu peste 10 angajați, se utilizează un software CRM (Customer Relationship Management). Dacă mai crezi că business-ul tău poate evolua și performa fără un sistem de management al relației cu clienții eficient, ar trebui să-ți reconsideri abordarea, pentru că nu mai este una viabilă. Mai mult, este contraproductivă și poate afecta sănătatea generală a afacerii tale. În acest context, suita Dynamics 365 pusă la dispoziție de Microsoft, poate fi colacul de salvare al companiei tale.

Un sistem CRM poate fi soluția magică pentru managementul relației cu clienții, însă succesul este asigurat doar de implementarea corespunzătoare a acestuia. Statisticile demonstrează că 75% din proiectele de implementare CRM suferă inițial un eșec. De aceea, pentru a evita acest risc trebuie să te asiguri că investiția reflectă prioritățile reale ale afacerii și că partenerul de implementare îți înțelege provocările, adoptând un plan de acțiune potrivit.

De ce compania ta are nevoie de CRM?

Să presupunem că reprezinți o afacere de dimensiune medie, iar membrii echipei tale discută zilnic cu clienți existenți și potențiali. Această situație se traduce în cantități vaste de date, generate zi de zi. Aici intervine problema: cum este această informație colectată? Unde este îndreptată și stocată? În notițe sau fișiere Excel?

Dacă toate aceste întrebări ți-au stârnit confuzie – compania ta are cu siguranță nevoie de o soluție CRM.

Afacerile generează date constant, iar extragerea insight-urilor valoroase și actionabile este ceea ce alimentează creșterea business-ului. Urmărește, analizează și distribuie – asta face un sistem CRM pentru a te ajuta să gestionezi eficient volumul copleșitor de informații. Managementul relației cu clienții (Customer Relationship Management) permite conectarea cu clienții, centralizarea și armonizarea întregului proces de comunicare cu aceștia. De asemenea, unifică eforturile de atragere a clienților prin prisma mai multor touchpoint-uri și permite echipelor din diverse departamente să colaboreze în timpul interacțiunilor cu publicul țintă.

Implementarea unei soluții CRM optime crește productivitatea vânzărilor cu până la 34%. În alte cuvinte, CRM transformă lead-urile în clienți reali sau potențiali. Soluția poate fi on premise sau cloud-based, însă cea din urmă opțiune este cea mai potrivită pentru companiile care au intrat în cursa digitalizării și își doresc date furnizate în timp real, actualizări automate și o securitate avansată.

5 moduri în care CRM-ul îți optimizează afacerea

1. Produse, servicii și experiențe mai bune pentru clienți: cu CRM poți colecta și urmări datele aferente clienților, inclusiv istoria achizițiilor și a interacțiunilor, dar și detalii specifice. Ulterior, poți utiliza aceste informații pentru a aduce mai multă valoare interacțiunilor curente și viitoare.

2. Colaborare imbunătățită: angajații sunt conectați cu o platformă centralizată în cadrul căreia fiecare membru poate accesa conversațiile anterioare și are posibilitatea să împărtășească bune practici și idei ce țin de cross-selling și up-selling.

3. Productivitate avansată: atunci când sarcinile repetitive, administrative și manuale sunt automatizate, angajații se pot concentra mai mult pe angrenarea în interacțiuni de calitate cu clienții.

4. Insight-uri și prognoze exacte: sistemul CRM contextualizează datele și prezintă valori metrice ușor de înțeles. De asemenea, livrează insight-uri granulare ce vizează performanța vânzărilor și a eforturilor de marketing.

5. Creșterea vânzărilor de la clienții existenți: șansele de a vinde cu succes unui client existent ajung până la 70%, în comparație cu 5-20% pentru clienții noi, iar CRM-ul aduce mai multe oportunități de cross-selling și up-selling prin facilitarea unei înțelegeri mai bune a clienților actuali.

Înainte de a implementa CRM, întreabă-te…

… ce așteptări ai de la această soluție software?

Pentru a clarifica lucrurile, există un set de întrebări pe care ar trebui să ți le adresezi pentru a stabili punctul de plecare și fundația pentru strategia ta de implementare CRM.

    • • Ce obiective voi putea realiza cu ajutorul acestei soluții?
    • • Am suficiente resurse, inclusiv resurse financiare și umane?
    • • Care sunt procesele de business ce necesită mai multă atenție și suport?
    • Afacerea mea are nevoie de o soluție on-premises, cloud sau hibridă?
    • • Cum obținem în prezent insight-uri despre clienți și cum le gestionează echipele din diverse departamente?
    • • Va trebui să facem modificări organizaționale interne?

Dar întrebarea principală este: cum pot asigura succesul proiectului meu de implementare a sistemului CRM?

Îți putem oferi noi răspunsul. Pentru început, este nevoie de o doză substanțială de planificare strategică și de suport calificat din partea unui partener de încredere. Astfel, totul va decurge fluent, iar beneficiile vor apărea mai devreme decât te-ai fi așteptat.

Începe cu un plan bine definit

Să investești într-o soluție software este relativ simplu, dar să te asiguri că aceasta va avea parte de o implementare de succes, este un aspect căruia trebuie să-i acorzi o atenție specială.

Procesul de implementare începe prin trasarea unui parcurs, a unei hărți care indică principalele etape ale implementării. Este important să înțelegi care sunt nevoile prioritare ale companiei tale, principalele provocări și cum ai dori ca procesele interne ale afacerii să se schimbe. Unicitatea afacerii tale dictează direcția planului de acțiune, dar trebuie să-ți gestionezi și așteptările pe care le ai de la beneficiile anticipate și deadline-urile implementării.

CRM-implementare-etape
CRM-implementare-etape

Pentru a te asigura că extragi valoare maximă din investiția în CRM, prioritatea ta trebuie să fie cizelarea unui plan foarte bine pus la punct, care să reprezinte coloana vertebrală a întregului proces de implementare.

1. Pregătește o evaluare inițială

Viziunea, misiunea, nevoile și structura organizațională a companiei tale determină care este soluția CRM cea mai potrivită, din acest motiv trebuie să le analizezi cu atenție. Colectarea datelor despre situația internă este un proces complex, iar colaborarea cu un partener de implementare CRM precum este LINKSOFT facilitează evaluarea inițială a situației existente, eficientizează și rentabilizează investiția.

O analiză de business comprehensivă te ajută să identifici rezultatele pe care trebuie să le urmărești și, respectiv, obiectivele pe care să ți le se setezi în acest sens. Armonizarea așteptărilor cu pașii planului de acțiune este secretul unei strategii de succes.

2. Găsește soluția CRM potrivită

După efectuarea evaluării preliminare, obții o perspectivă holistică ce cuprinde nevoile și viziunile tuturor departamentelor din cadrul companiei. De asemenea, asigură-te că structura și resursele pe care la deții se vor potrivi cu viitoarele funcționalități ale software-ului.

Pe piață există mii de soluții CRM, însă doar una de calitate îți poate asigura succesul. Chiar de la fondare, Linksoft și-a propus să construiască un Centru de Excelență Microsoft Dynamics care reunește cei mai buni specialiști și cele mai eficiente platforme pentru implementarea soluțiilor CRM de înaltă performanță și ușor de utilizat. Nu ezita să ne contactezi, împreună putem crea strategia perfectă pentru business-ul tău!

3. Identifică-ți publicul țintă

CRM este abrevierea pentru Customer Relationship Management, și după cum putem observa – clientul se poziționează întotdeauna pe primul loc. Nevoile clienților tăi țintă constituie nucleul strategiei tale de CRM, și este important să înțelegi care au un potențial ridicat pentru ca ulterior să te poți concentra mai mult pe ei.

Configurarea unor baze de date diferite pentru categoriile diferite de clienți îți permite să creezi conținut personalizat, să-ți adaptezi comunicarea și să construiești relații semnificative cu aceștia.

4. Colectează și analizează datele

În informație rezidă puterea, de aceea trebuie să valorifici toate datele pe care le obții de la clienții tăi și să le transformi în insight-uri valoroase. Cu CRM, poți uita de sondaje sau formulare pentru că software-ul va colecta și procesa automat datele. Totuși, ar trebui să decizi care sunt parametrii și domeniile adecvate în care vrei să folosești instrumentul tău de analiză.

Acesta va urmări interacțiunile clienților cu compania ta și va analiza aceste date pentru a identifica tendințe și modele. În acest fel, vei putea să îți îmbunătățești eforturile de marketing atât pentru clienții noi, cât și pentru cei existenți.

5. Creează o echipă diversificată

Formarea unei echipe care să includă membri din diferite departamente, cum ar fi vânzări, marketing, customer succes și servicii, devine un imperativ. Această abordare implică un efort colaborativ care facilitează cooperarea între diferite echipe în timpul interacțiunii cu clienții.

În acest context, CRM devine punctul din care se creează o viziune de ansamblu asupra activităților din companie, afișând toate conexiunile cu clienții și interacțiunile pe care diversele departamente le au cu aceștia.

6. Planifică migrarea datelor

Migrarea datelor este un proces foarte meticulos, motiv pentru care trebuie să-l planifici corespunzător. Nu trebuie doar să muți istoricul comunicărilor către o nouă platformă, ci și să integrezi sistemele pe care deja le utilizezi cu noul CRM.

Valorifică astfel și oportunitatea ivită de a filtra informațiile pe care le stochezi deja, evaluează-le calitatea, consistența și creează o strategie pentru un proces de migrare fluidizat. De acum înainte, CRM-ul va fi singura ta sursă de adevăr în care se vor regăsi și intersecta toate datele.

7. Configurează noua platformă

În cadrul acestui pas, toată atenția se concentrează pe îmbunătățirea productivității și pe automatizare. Procesul de configurare constă în proiectarea fluxurilor de lucru pentru eficiență maximă, configurarea modulelor sistemului și personalizarea tuturor funcționalităților relevante. Trebuie să prioritizezi caracteristicile esențiale și să le elimini pe cele neutilizate.

După cum am menționat anterior, CRM-ul va deveni punctul de întâlnire pentru toate datele tale, colectate din toate celelalte software-uri. CRM-ul va gestiona informațiile, va elimina blocajele și redundanța. În timpul acestei faze de integrare, vei evalua riscurile potențiale care trebuie luate în calcul și te vei asigura că datele provenite din surse multiple sunt securizate.

8. Implică echipa de conducere

Implementarea unui sistem CRM aduce compania ta la un alt nivel. Mai mult decât atât, te angrenează într-o călătorie plină de provocări și s-ar putea să ai nevoie de implicarea echipei de conducere în această fază. Ia în considerare aducerea noii soluții implementate în discuțiile cu echipa ta de conducere executivă și, de asemenea, cere-le să o utilizeze și să prezinte instrumentul în cadrul acestor sesiuni.

9. Simplitatea primează!

Multe instrumente CRM vin cu o serie de „caracteristici speciale”, dar la începutul călătoriei tale cu CRM-ul încearcă să păstrezi lucrurile simple și să nu folosești excesiv funcționalitățile disponibile. Pentru implementarea ta inițială, încearcă să nu configurezi instrumentele cu zeci de câmpuri și abține-te să creezi tot felul de personalizări care nu sunt esențiale.

10. Începe implementarea graduală și monitorizarea 

Lansarea inițială a CRM-ului este un moment mult-așteptat, dar uneori și tensionat. Implementarea unei implementări treptate, pe etape, îți permite să monitorizezi constant procesul de tranziție. Această abordare îți permite să intervii în domenii care ar putea necesita formare suplimentară și să identifici problemele operaționale care ar putea apărea.

De asemenea, oferă angajaților oportunitatea de a oferi feedback, aceasta va putea fi utilizat pentru a face ajustări  sau personalizări necesare.

11. Training, training, training

Fii foarte atent în organizarea sesiunilor de formare a utilizatorilor, fie fizic sau virtual, fie o combinație a ambelor, pentru că adaptarea echipei tale este ceea ce face soluția CRM viabilă și eficientă.

Dacă utilizatorii tăi nu sunt bine pregătiți, riști să te ciocnești cu date inexacte introduse în sistem sau poți pur și simplu să îi descurajezi în a-l utiliza doar pentru că nu pot face acest lucru corect. De asemenea, ia în considerare diferitele stiluri de învățare care ar putea prevala și oferă materiale de formare necesare.

12. Testarea și asigurarea calității

Pe parcursul fazei de implementare, vei efectua teste ale noului tău sistem și ale integrării sale cu alte platforme. Acest lucru implică asigurarea calității și consistenței sistemelor pentru a garanta date precise și stocate corect. Este crucial să verifici că datele clienților sunt precise, cuprinzătoare, actualizate și lipsite de bug-uri și erori.

Odată ce ai implementat soluția și ai pregătit utilizatorii finali, nu este momentul să te retragi și să bifezi sarcina de implementare ca fiind „terminată”. Strategia fiecărei afaceri va evolua în timp, la fel și dinamica pieței, profilurile clienților și utilizatorii finali. Stabilește un proces de revizuire post-implementare pentru îmbunătățiri continue.

De ce să alegi Dynamics 365 ca soluție CRM?

Suita Microsoft Dynamics 365 este soluția perfectă pentru companiile care decid să se alăture cursei de digitalizare și să își îmbunătățească procesele de business. Această soluție ajută afacerile să-și gestioneze baza de date a clienților, să interacționeze cu aceștia, să genereze noi lead-uri și să rezolve problemele de service pentru clienți. Chiar dacă la început necesită investiții substanțiale de timp și resurse, după implementare sistemul CRM te va ajuta să atingi mai mulți clienți economisind timp și bani.

Dynamics 365 CRM capabilities
Dynamics 365 CRM functionalities

Dacă deja folosești Outlook, Power BI și Office, integrarea Dynamics 365 va fi și mai simplă. Un alt aspect ce face suita Dynamics 365 atractivă pentru mulți clienți, este faptul că este ușor de utilizat și centralizează toate operațiunile de afaceri într-o singură platformă.

Cu un set impresionant de caracteristici de ultimă generație, capacități de analiză și raportare detaliate, Dynamics 365 susține creșterea organizației tale facilitând toate procesele de business și facilitează activitatea fiecărui departament din cadrul companiei tale. Microsoft Dynamics 365 este compus din 6 module majore:

În acest context, LINKSOFT este partenerul de încredere care te ajută să experimentezi tot ce are suita Microsoft Dynamics 365 mai bun de oferit pentru afacerea ta.

Despre LINKSOFT

Din momentul fondării, LINKSOFT și-a propus să creeze un Centru de Excelență Microsoft Dynamics care să reunească cei mai buni specialiști și cele mai eficiente platforme pentru implementarea soluțiilor CRM de înaltă performanță. În toate procesele derulate, LINKSOFT impune un înalt standard de excelență, acesta fiind aliniat cu misiunea și valorile companiei.

Contactează-ne și vom elabora împreună strategia perfectă pentru afacerea ta.